SV Group Rješenja Servisno orijentirana arhitektura (SOA)

Servisno orijentirana arhitektura (SOA)

Uspostava rješenja servisno orijenirane arhitekture stvara jedinstveni, centralni servisni sloj postojećih i budućih aplikacija definirajući time katalog poslovnih funkcionalnosti dostupan svim aplikacijama tvrtke.

Termin servisno orijentirane arhitekture, originalno osmišljen od strane Gartnera, odnosi se na softver, odnosno softverski model u kojem se aplikacija sastoji od softverskih servisa i korisnika tih servisa (softverskih klijenata). SOA se razilkuje od standardnog klijent/poslužitelj modela u svom isticanju prinicipa modularnosti i niske međuovisnost servisa te standardizaciji i upravljanju vezama između servisa i njihovih korisnika.

Servisno orijentirana arhitektura zasniva se na reorganizaciji aplikacija u grupe funkcionalnosti koje nazivamo servisima. Servis je zapravo aplikacija izložena preko standardiziranog sučelja te na taj način dostupna i razumljiva ostalim sustavima u okruženju.

Osnovni koncept je da poslovne funkcionalnosti ne budu „zarobljene“ u zasebnim aplikacijama već da se stvori jedinstveni, centralni servisni sloj koji predstavlja katalog poslovnih funkcija dostupan svim aplikacijama tvrtke.

Iako ne postoji službena ‘SOA specifikacija’, možemo navesti nekoliko osnovnih principa na kojima se ona zasniva:

  • niska ovisnost među servisima/elementima sustava (low coupling)
  • visoka autonomija servisa/elemenata sustava (high cohesion)
  • servisni ugovor (opis servisa) prilagođen je dogovorenim standardima komunikacije, dostupan potrošačima servisa te sadrži opis ulaznih i izlaznih parametara i podataka
  • sakrivanje od potrošača servisa detalja o načinu implementacije
  • objava i pronalaženje servisa u repozitoriju servisa dostupnom korisnicima
  • servisi su ‘stateless’, tj. ne pamte stanje između dva poziva

Prednosti Servisno orijentirane arhitekture:

  • pojednostavljena ponovna iskoristivost elemenata informatičkog sustava
  • pomaže u povećanju brzine i produktivnosti razvoja jer su elementi jednom izloženi preko servisa dostupni drugim aplikacijama na korištenje
  • proširivanje sustava postaje jednostavnije jer se sastoji većinom u dodavanju novih servisa
  • velika modularnost omogućuje jednostavniju promjenu funkcionalnosti
  • lakše je održavanje sustava

Kod uvođenje Servisno orijentirane arhitekture u informacijskom sustavu baziranom na drugim principima, postavlja se pitanje načina kako identificirati servise i odakle početi. Postoje tri osnovna pristupa:

  • Top-down – ‘od vrha prema dolje’. Sastoji se od definiranja krovnih servisa koji su potrebni klijentima te od njihovog raščlanjivanja na podservise.
  • Bottom-up – ‘od dna prema vrhu’. Sastoji se od identificiranja i izlaganja prema van najnižih funkcionalnosti i njihovog kombiniranja kako bi se od tih građevnih blokova ostvarile sve kompleksnije funkcionalnosti.
  • Meet-in-the-middle – ‘na pola puta’. Kombinacija gornja dva pristupa.

SV Group rješenje za SOA temelji se na višegodišnjem iskustvu u projektiranju i izradi IT sustava te paleti IBM produkata koji pokrivaju sve aspekte uvođenja Servisno orijentirane arhitekture u informacijske sustave. Ovo su neki od IBM produkata koji Vam u tome mogu pomoći:

  • IBM WebSphere Enterprise Service Bus
  • IBM WebSphere Message Broker
  • IBM WebSphere MQSeries
  • IBM WebSphere DataPower uređaji
  • IBM WebSphere Adapters
  • IBM WebSphere Application Server
  • IBM WebSphere Process Server
  • IBM Rational System Architect
  • IBM WebSphere Integration Designer
  • IBM WebSphere Service Registry and Repository

SV Group njeguje dugoročan, stabilan poslovni odnos sa svojim korisnicima,
partnerima te cjelokupnom društvenom zajednicom.

kontakt